Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_top position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_bottom position below the menu.

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
Pre početka 3D štampe, potrebno je izvršiti provere kako bismo bili sigurni da će ispravan objekat biti odštampan.
Svaka strana ima površinsku normalu koja treba biti okrenuta spolja, dalje od površine modela. Međutim, ovo nije uvek slučaj. Tokom procesa modelovanja, normala površine može biti okrenuta. Veoma je lako rešiti ovu stavku a potrebno je malo podešavanja kako bi se uočili ti nedostaci:
  • U Maya, najlakši način je odabrati View-Lighting i odznačiti Two-sided lighting. Kada je dvostrano osvetljenje onemogućeno, bilo koja površina sa okrenutom površinskom normalom vratiće se u očekivani položaj.
 
Šuplji model znači da unutrašnjost modela neće biti čvrsta. Čvrsti dizajni će se teže lomiti ali će i biti skuplji za izradu. Sa šupljim modelom unutrašnjost modela biće prazna. Međutim, kako štampač štampa sloj po sloj filament može završiti u unutrašnjost modela. Ako želite da izbegnete ovo, dodajte „escape holes“ vašem dizajnu.

Neophodno je proveriti dimenzije modela. Jedan milimetar predstaviće jedam milimetar u realnosti pa je svaka dimenzija bitna.
 
Bitan korak pre nego što postavite vaš model na neki server štampača je da proverite da je u prihvatljivom formatu. Neki od formata su: STL, OBJ, X3D, Collada ili VRML97/2. Najčešće korišćeni format je STL. Kada neki formati nisu podržani onda je potrebno izvršiti prebacivanje u podržani format fajla (u Maya ili nekom drugom programu).
3D objekti su prebačeni u drugom programu (the slicer) koji će generisati G-code iz objekta njegovim sečenjem u tanke slojeve i koji će imitirati pokrete koje će 3D štampač praviti. Pre toga je potrebno konvertovati bilo koji objekat koji želimo da štampamo u mrežu koji slicer može otvoriti. Potrebno je pratiti da deformacije objekta, ukoliko postoje, ostanu u dozvoljenim granicama.
Slic3r i Cura su aplikacije koje konvertuju STL objekte u G-code koji može direktno biti poslat 3D štampaču. Aplikacije su open-source i besplatne za primenu na Windows, Mac OS ili Linux operativnom sistemu.
 
Nakon određivanja prihvatljivog fajla, vreme je za odabir štampača koji ćete koristiti. Neki od najpoznatijih su: Shapeways, Sculpteo, Ponoko, Quick Forge, i.materialise. Pre kupovine, najbolje je otići na sajtove proizvođača i izvući njihove karakteristike. Pored gotovih štampača koji su ipak nepristupačni kućnom korisniku, neki od proizvođača nude i delove štampača za samostalno sklapanje. Na taj način platićete manju cenu štampača, ali i steći ćete iskustvo u sastavljanju 3D štampača.
Jednom kada se odlučite za neki štampač, proverite minimalnu debljinu zida. Uzmite u obzir činjenicu da ako smanjujete model, njegova debljina zida će se povećati. Ako su zidovi prihvatljivo tanki u Maya sceni ali su vaši parametri podešeni u metre, postoji šansa da će biti pretanki kada skalirate model u inče ili centimetre.
Mali detalji kao što je ugraviran tekst moraju biti određene veličine ili se neće pojaviti na štampanom objektu. Tačna minimalna veličina najmanjeg dela na objektu zavisi od materijala kojim štampate.
Pod pretpostavkom da ste prethodne korake proverili, imaćete gotov fajl spreman za otpremanje za štampu.
 

“Ako možete nešto nacrtati, možete to i napraviti!” Ukoliko imate dobru 3D kreativnu ideju, mi vam možemo pomoći da je realizujete!
3D štampa brzo postaje veoma uzbudljiva kao tehnologija, za koju neki kažu da ima potencijal da postane poznata kao i sam internet! Ali šta je, pre svega, zaista zanimljivo kod tehnologije te vrste?

Digitalizacija stvarnih objekata u 3D modele postaće jednostavna kao i slikanje. 3D štampa i njena tehnologija će svakako promeniti prirodu komercijale, jer će krajnji korisnici moći sami da proizvode radije nego da se uključuju u proces kupovine od drugih ljudi ili korporacija.

Bot-Art gornja leva slika

Bot-Art

“Ako možete nešto nacrtati, možete to i napraviti!” Ukoliko imate dobru 3D kreativnu ideju, mi vam možemo pomoći da je realizujete!

Guests Online

We have 96 guests and no members online

Popularni artikli

Register

You need to enable user registration from User Manager/Options in the backend of Joomla before this module will activate.